گروت سيماني و اپوكسي

توليد كننده انواع افزودني ها و محصولات كمكي بتن - مشاوره و ارائه خدمات تخصصي تعميرات سازه هاي بتني

گروت سيماني و اپوكسي

۱۴ بازديد

شما مي توانيد جهت مشاوره در زمينه مقاومت گروت اپوكسي ، انواع گروت ، روش و ميزان مصرف ، دريافت مشخصات فني و كاتالوگ انواع گروت و نيز استعلام قيمت خريد گروت و در صورت تمايل ثبت سفارس خريد گروت با بخش فروش و بازرگاني كلينيك فني و تخصصي بتن ايران تماس حاصل فرمايد.

 

DEZOFLOW 650 

High strength ,free flowing

گروت سه جزئي پرمقاومت و روان بر پايه رزين هاي اصلاح شده اپوكسي

شرح :

DEZOFLOW 650  ملات يا بتن اپوكسي روان و بدون حلال مي باشد كه براي تحمل بارهاي فعال و با كاربردهاي بسيار زيادي طراحي شده است.DEZOFLOW 650  براي ضخامت هاي 10 تا 150 ميلي متر مناسب است . اين محصول به شكل سه جزئي تحويل و به آساني در كارگاه مخلوط شده و ملات رواني به دست مي آيد.

 

 

كاربردها :

-         ريل ها و كابل هاي اتصال

-        پايه هاي ماشين هاي نو وقديمي

-        پركردن فضاي خالي زير شاسي و بيس پليت ها

-        پر كردن سازه اي سوراخ ها و گودال هاي بتن

-        نصب تجهيزات ماشين آلات صنعتي كه داراي فشاري ثابت و فعال هستند

-        ثابت سازي ماشين آلات ديناميك روي فونداسيون ها

-        كارگذاري آرماتورها

-        تجهيزاتي كه ريزش اسيد و يا محلول هاي شيميايي دارند

-        رگلاژ سطوح بتني زير كف سازي ها

 

 

امتيازات :

  • نياز به پرايمر ندارد
  • داراي رواني عالي است
  • كارآيي طولاني دارد
  • مقاومت هاي كششي ، خمشي و فشاري زيادي دارد
  • چسبندگي آن به بتن و فولاد بسيار عالي است
  • نصب و كسب مقاومت سريع
  • مقاومت زياد در برابر بارهاي فعال و مواد شيميايي
  • فاقد جمع شدگي و قابل اجرا بر روي سطوح در معرض رطوبت

 

امتيازات :

  • نياز به پرايمر ندارد
  • داراي رواني عالي است
  • كارآيي طولاني دارد
  • مقاومت هاي كششي ، خمشي و فشاري زيادي دارد
  • چسبندگي آن به بتن و فولاد بسيار عالي است
  • نصب و كسب مقاومت سريع
  • مقاومت زياد در برابر بارهاي فعال و مواد شيميايي
  • فاقد جمع شدگي و قابل اجرا بر روي سطوح در معرض رطوبت

 

 

بسته بندي :

DEZOFLOW 650 در بسته هاي 20 كيلوگرمي عرضه مي شود.

 

ويژگي ها :

زمان كارآيي : در دماي 25 درجه سانتيگراد به مدت 70 دقيقه و در دماي 40 درجه سانتيگراد به مدت 40 دقيقه .

مقاومت كششي : 7 روزه ، 15 مگاپاسكال

مقاومت فشاري : 7 روزه ، 104 مگاپاسكال

مقاومت خمشي : 7 روزه ، 27.5 مگاپاسكال

چگالي : 2000 كيلوگرم در مترمكعب

سخت شدن : در دماي 25 درجه سانتيگراد ، 7 روز و در دماي 40 درجه سانتيگراد ، 3 روز

 

 

تركيبات :

اين محصول متشكل از رزين اپوكسي ، بيس فنول A ، سخت كننده مايع رقيق و سنگدانه هاي مخصوص مي باشد كه پس از اختلاط تشكيل يك ملات بسيار روان مي دهد و به راحتي قابل استفاده مي باشد.

 

پايداري شيميايي :

پايداري DEZOFLOW 650  در برابر اكثر مواد شيميايي خورنده زير بسيار عالي است :

  • قليايي هاي رقيق و غليط
  • اكثر اسيدهاي رقيق
  • روغن و مواد نفتي
  • آمونياك
  • فرمالدئيد
  • محلول هاي نمكي
  • روغن هاي معدني ، چربي هاي گياهي و ...

 

 

روش اجرا :

آماده سازي سطح :

همانند ساير اجراهاي اپوكسي ، آماده سازي مناسب سطح تاثير مستقيم در اجرا و دوام محصول دارد. سطوح بتني بايستي سفت ، استوار ، تميز و عاري از پوسته ، رنگ ، روغن ، گريس ، روغن قالب و مواد عمل آوري باشد. سطوح ناصاف ترجيح داده مي شوند .سطوح فلزي بايستي آماده سازي ، عاري از زنگ زدگي ، جرم گرفتگي و يا زنگ باشد.

 

 

اختلاط :

هرگز اقدام به تقسيم مواد نكنيد . همچنين مقدار رزين را تغيير ندهيد . به كمك همزن دور كند آن را مخلوط نماييد. ابتدا فعال كننده را به رزين پايه اضافه كرده و آن را به هم بزنيد . مطمئن شويد كه تمامي مايع فعال كننده به رزين افزوده شده باشد.

قبل از افزودن سنگ دانه به مدت يك دقيقه آن را به هم بزنيد . سپس به آرامي تمامي پودرها را به مخلوط اضافه كرده و آن را هم زده تا ملات روان و يكنواختي به دست آيد . توجه نماييد كه همزدن اضافه باعث ورود هوا به داخل ملات مي شود.

 

 

قبل از افزودن سنگ دانه به مدت يك دقيقه آن را به هم بزنيد . سپس به آرامي تمامي پودرها را به مخلوط اضافه كرده و آن را هم زده تا ملات روان و يكنواختي به دست آيد . توجه نماييد كه همزدن اضافه باعث ورود هوا به داخل ملات مي شود.

 

ريختن :

 بلافاصله پس از اختلاط اقدام به ريختن در محل آماده شده نماييد و ملات را از طرفي بريزيد كه حداقل فاصله را طي كند. براي طي مسافت هاي بيشتر لازم است ملات را از ارتفاع بالاتري بريزيد تا فشار لازم براي حركت ملات فراهم گردد.

مطمئن شويد كه محل ملات يا بتن ريزي به طور كامل مسدود نبوده و راهي براي خروج هوا وجود داشته باشد . ملات را به طور مداوم و فقط از يك سو بريزيد.

قبل از باز كردن قالب مطمئن شويد كه گيرش ملات كامل شده باشد  ( حداقل 6 ساعت ) و اگر ضخامت ملات يا بتن ريزي بيش از 80 ميليمتر باشد لازم است  در لايه هاي متعدد ريخته شود . لايه دوم به فاصله 6 ساعت از اتمام مرحله اول ريخته شود.

 

محافظت از ابزار كار :

وسايل كار را پس از اتمام كار با حلال شماره 2 شستشو دهيد و در صورت وجود ملات سخت شده آن را با وسايل مكانيكي بتراشيد .

 

انبار داري :

اين محصول را به دور از تابش خورشيد نگهداري و از افزايش دماي انبار جلوگيري كنيد.در مناطق گرمسيري نصب وسايل تهويه هوا ضروري است . در صورت رعايت شرايط فوق عمر مفيد محصول تا يكسال مي باشد .عدم رعايت روش صحيح انبارداري موجب آسيب ديدن محصول و يا ظرف آن مي شود . جهت اطلاع از روش انبارداري با بخش فني شركت كلينيك فني و تخصصي بتن مشورت نماييد.

 

نكات ايمني :

همانند تمامي محصولات شيميايي دقت شود تا از تماس با چشمها ، دهان ، پوست و مواد غذايي پرهيز گردد . در صورت تماس با پوست و چشمها بلافاصله آن را تميز نمايد . اگر به طور اتفاقي بلعيده شد . اقدامات پزشكي انجام شود . در ظرف ها را پس از استفاده ببنديد و براي اطلاع از انبار داري ويژه يا انهدام باقيمانده مواد به برشور ايمني محصول مراجعه نماييد.

 

تاييديه كيفيت :

تمام محصولاتي كه توسط شركت كلينيك فني و تخصصي بتن ايران عرضه مي گردند مطابق با استانداردهاي كيفي بين المللي مي باشد .

 

 

 

 

 

گروت چيست و انواع گروت چيست؟

فروش گروت با مشخصات و خصوصيات متفاوتي انجام ميگيريد. خريد و كابرد هركدام متفاوت هست. براي مثال فروش گروت پايه سيماني و گروت هاي اپوكسي دو و سه جزئي. قبل از خريد گروت بايد به كاربرد و موارد مصرف توجه كرد. شما ميتوانيد قبل از خريد گروت با مهندسان و يا بخش فروش كلينيك فني و تخصصي بتن ايران تماس بگيريد تا مشاوره رايگان دريافت نماييد.

 

اما گروت چيست و تعريف گروت

گروت تشكيل شده از آب ، سيمان ، ماسه و افزودني هاي متداول ديگر مي باشد. از گروت ها جهت پر كردن فضاهاي خالي و ترك هاي بزرگ ، لايه لايه شدن و يا خرد شدن استفاده مي شود.از اين لحاظ كاربرد گروت مشابه ملات مي باشد. گروت كاربردي در زير صفحه ستون ها، آنكربلت ها، نصب ريل ماشين آلات، برينگ پل ها، بلت ها، ريل ها، حايل ها دارند. مهم ترين مزاياي گروت ها اين است كه مكاني كه در آن گروت ريخته مي شود را كامل پر مي كند. چون گروت منبسط شونده خاصيت غير انقباضي دارد از گروت آماده جهت مصارف مختلفي مثل، زير صفحه ستون ها، آنكربلت ها، نصب ريل ماشين آلات، برينگ پل ها، بلت ها، ريل ها، حايل ها و ...استفاده مي شود.

 

گروت ها به گونه اي طراحي شده اند كه توان جذب نيروهاي وارد و انتقال آن ها را به بخش زيركار داشته باشد براي مثال در هنگام نصب انواع ماشين آلات نيروهاي وارده از آن ها توسط گروت يا ملات به فنداسيون بتني منتقل مي شود. ملات ها و گروت ها باعث مقاومت هاي مطلوب و مطمئن و همچنين اتصال پايدار بين ملات يا گروت و سازها قرار گيرد و بر روي آن گروت يا ملات قرارگيرد از يك طرف و سطح زيركار از طرف ديگر مي شود. بطور كلي دو روش ملات ريزي يا گروت ريزي در داخل حفرات در محل اتصال آنكرو وجود دارد.

 

گروت ريزي با گروت يا ملات خشك در روش اول گروت ريزي با گروت يا ملات خشك در روش اول در اين روش گروت را با استفاده از نيروي تراكمي جايگذاري مي شود. در زمان استفاده از گروت يا ملات سيال به علت رواني بودن اين ماده در هنگام گروت ريزي خود به خود جايگذاري مي شود. مصرف گروت يا ملات هاي نوع خشك كاملاً رضايت بخشي است و در عمل در كارهاي ساختماني استفاده مي شود ولي اين روش جايگذاري هميشه مناسبي نيست، به همين خاطر است كه در عمل تمايل با استفاده از روش گروت سيال افزايش روز افزوني دارد. گروت ريزي با گروت سيال روش گروت سيال در محل هايي كه حفرات تقريباً بسته و مسدود و غير قابل دسترسي بوده استفاده مي شود ولي بيرون از آن، گروت كاري براحتي امكان پذيراست.

 

عملكردهاي گروت چيست؟

گروت بايد قوام يافته و سيال باشد و در حالت معمولي جاري شود. گروت نبايد دچار جداشدگي آب و سنگدانه از هم شود و ته نشين نشود. گروت نبايد دچار جمع شدگي قابل ملاحظه اي شود. گروت بايد توان نگهداري آب ملات بتني و سيمان را داشته باشد. گروت بايد در حداقل زمان به مقاومت مطلوبي دست يابد. مجموعه موارد ذكر شده نيازمند همگوني مخلوط، مواد چسباننده و مصالح سنگي و مواد افزودني باشد. اگر مخلوط گروت در كارگاه ساختماني ساخته شود و از مصالح سنگي موجود استفاده شود، دانه بندي مناسب در گروت بدست نخواهد آمد و ضمانت لازم نيز امكان پذير نخواهد بود. براي بدست آوردن گروت درصد بهينه مواد چسباننده و افزودني و مصالح سنگي در چنين شرايطي از نظر تكنيكي تقريباً غير ممكن خواهد بود و از نظر اقتصادي نيز كاملاً غير اقتصادي است. به همين دليل است كه از گروت مخلوط آماده ايده آلي براي گروت ريزي و گروت كاري استفاده مي شود. اين نوع گروت هاي مخلوط آماده تحت شرايط كنترل شده و فرموله شده و از پيش مخلوط شده در كارخانه بسته بندي مي شوند. از آنجايي كه خصوصيات عملكرد اين مواد بطور دقيق مشخص و معلوم است، چنانچه طبق راهنماي سازنده بكار برده شوند و همچنين بطور مناسب مخلوط، تحكيم و عمل آوري شود، نتايج مثبت و رضايت بخشي را خواهيد داشت. مهمترين عامل در انتخاب گروت چيست؟ براي يك كاربرد مشخص بستگي به شرايط و خواسته هاي مورد نيازسرويس، گروت ريزي و يا گروت كاري دارد. هريك از اين نوع گروت ها داراي خصوصيات و عملكرد مشخص و منحصر بفردي مي باشند كه پاسخگوي نياز خواهند بود.

 

انواع گروت چيست؟

گروت منبسط شونده بر پايه سيمان. گروت سيماني اصلاح شده با مواد پليمري بسپار. گروت اپوكسي دوجزيي و يا سه جزيي. گروت آماده منبسط شونده .

گروت سيماني منبسط شونده چيست؟ گروت سيماني منبسط شونده با مقاومت اوليه و نهايي بالا و زودرس است كه بستگي به دماي آب و هوايي محيط و زمان مصرفي دارد. اين گروت بصورت پودر خشك بسته بندي شده، آماده مصرف مي باشد و در هنگام تركيب با آب، داراي خصوصيات انبساط حجمي دو مرحله است. انبساط اوليه گروت حاصل تصعيد گازها بوده و هنگامي بوقوع مي آيد كه پودر آن با آب تركيب شود و به مدت 15 تا 30 دقيقه به طول انجامد. فاز دوم انبساط گروت نيز در اثر واكنش شيميايي گيرش ملات است كه يك يا دو روز بعد از اختلاط ملات آغاز مي شود. به منظور حصول انبساط اوليه بهينه بايد ملات را پس از اختلاط با آب سريعاً مورد استفاده قرارداد. گروت مخلوط آماده اي از نوع گروت ضد سولفات بوده و داراي سيمان پرتلند ضد سولفات بر طبق نوع و پودر ميكروسيليكا مي باشد. اين گروت مخصوص دماي بالاي 40-10سانتي گراد بوده و چنانچه گروت ريزي در زير دماي گفته شده صورت گيرد ميزان كسب مقاومت كندتر خواهد شد.

 

گروت پليمري چيست؟ گروت سيماني اصلاح شده با مواد پليمري داراي دو جزء مي باشد.

جزء مايع گروت پليمري چيست؟ جزء مايع پليمري مخلوط سيمان با مقاومت بالا و دانه بندي ويژه با ماسه سيليسي شكري، با بهترين خواص روان كنندگي است. در هنگام گروت ريزي مايع پليمري تنها كافيست دو جزء با هم مخلوط شود.

 

فوايد گروت پليمري چيست؟ گروت داراي مقاومت كششي و خمشي بالااست. گروت داراي خاصيت آب بند كنندگي مطلوب است. گروت داراي خاصيت مقاومت سايشي بالااست. گروت داراي پيوند قوي با زيرسازي معدني است. گروت داراي مقاومت بالا در برابر اثر آب شور دريا است.

 

گروت اپوكسي چيست؟ گروت اپوكسي شكل پذير و بدون حلال و شامل 3 جزء مي باشد. گروت اپوكسي داراي رزين اپوكسي، سخت كننده، عمل آورنده آمين و دانه بندي ويژه سيليسي است. در هنگام مصرف گروت اپوكسي كافيست سه جزء آن با هم مخلوط شوند.

 

فوايد گروت اپوكسي چيست؟ گروت اپوكسي باعث سخت شدن سريع سازه مي شود كه بستگي به دماي اطراف دارد . گروت اپوكسي داراي قابليت بالاي چسبندگي به زير كارهاي معدني و فولادي دارد. گروت اپوكسي داراي مقاومت در برابر ارتعاشات شديد است. گروت اپوكسي باعث سخت شدن بدون جمع شدگي است. گروت اپوكسي داراي مقاومت بالا در برابر حملات مواد شيميايي است. گروت اپوكسي داراي مقاومت مكانيكي بسيار بالايي است.

 

موارد مصرفي گروت اپوكسي چيست؟ گروت اپوكسي براي گروت كاري و ملات ريزي براي پيوند محكم سازه اي در شرايط باربري ديناميكي مناسب است.

 

گروت اپوكسي در صنايع چيست؟ گروت ريزي دركارخانه جات و ماشين آلات موتوري. گروت ريزي در ژنراتورها. گروت ريزي در پمپ ها. گروت ريزي در ريل جرثقيل ها گروت ريزي در سيستم هاي انبارهاي بلند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.