ميكروسيليس بتن

توليد كننده انواع افزودني ها و محصولات كمكي بتن - مشاوره و ارائه خدمات تخصصي تعميرات سازه هاي بتني

ميكروسيليس بتن

۱۷ بازديد

كلينيك فني و تخصصي بتن ايران ، ارائه دهنده انواع افزودني ها و محصولات كمكي بتن

ارائه دهنده خدمات آزمايشگاهي و مهندسي بتن 

 

امروزه به علت مزاياي اثبات شده مصرف افزودني هاي بتن گسترش روز افزودني يافته است. از جمله پركاربردترين افزودني هاي مصرفي ميكروسيليس مي باشد. ميكروسيليس معمولا بسته به شرايط پروژه به صورت پودر ميكروسيليس ، دوغاب ميكروسيليس و ژل ميكروسيليس مورد استفاده قرار مي گيرد. در زير به مشخصات فني سه نوع محصول آورده شده است.

شما مي توانيد براي مشاوره و تهيه پودر ميكروسيليس ، انواع ژل ميكروسيليس و دوغاب ميكروسيليس  با بخش بازرگاني كلينيك فني و تخصصي بتن ايران ( رايحه بتن سبز ) تماس ( 44618462-09120916271 )  حاصل فرماييد.

 

 

افزودني پودر ميكروسيليس Microsilica

ميكروسيليس پودري است با وزن مخصوص فضايي 200 تا 300 كيلوگرم درمتر مكعب با رنگ خاكستري متمايل به سفيد و ساختار آن كروي و غير كريستاله است كه محصول جنبي فرآيند توليد فرو سيليسيم مي باشد. فروسيليسيم نيز از مواد اوليه مورد نياز در زنجيره توليد فولاد و چدن بوده و خوشبختانه هم اينك در داخل كشور توليد وبخشي از نيازهاي صنايع مرتبط را تأمين مي كند.

ميكروسيليس حاوي 85 تا 95 درصد دي اكسيد سيليسيم مي باشد كه اين ماده با ساختار كريستالي و ابعاد ميانگين 05/0 تا 15/0 ميكرون و 100 برابر ريزتر از دانه هاي سيمان و به نرمي 20 داراي سطح واكنشي بسيار بالايي مي باشد.

 

اين ماده در واقع غبار حاصل از فرآيند توليد مي باشد و تا مدتي بعنوان ضايعات ناشي توليد فروسيليسيم تلقي ونهايتاً با صرف هزينه اضافي و اختلاط آن با آب وسيمان بصورت گندله از محيط كارخانه خارج ويا در سنگفرش پاركها و پياده روها بعنوان نوعي سنگ مصنوعي مصرف مي گرديد.

به مرور زمان خواص فيزيكي و شيميايي ميكروسيليس شناسايي شد ، بطوري كه امروزه مصرف ميكروسيليس دربتن تنها يكي از دهها زمينه مصرف آن درصنعت بوده و از اين ماده درصنايع پودرهاي شوينده ، پودرهاي پوششي ، پودرهاي عايقي ، سراميك هاي ديرگداز ، نيمه هادي ها ، نساجي ، لنت ترمز و لوازم آرايش و…. استفاده مي كنند .

 

ميكروسيليس يك سوپر پوزولان است كه در صورت كاربرد درست از ميكروسيليس، تأثير بسيار قابل توجهي در افزايش مقاومت و دوام سازه هاي بتني دارد. در ميكروسيليس حرارت زايي بتن تا حد زيادي ناشي از همان مكانيزم هايي است كه باعث افزايش دوام و مقاومت بتن مي شود، در حقيقت خواص پركنندگي و واكنش پوزولاني ميكروسيليس مي تواند باعث كاهش ميزان حرارت زايي بتن شود. حرارت زايي يك گرم ميكروسيليس بيشتر از يك گرم سيمان پرتلند معمولي است و در مواردي بيشتر از 2 برابر آن خواهد بود.اما مقاومت زايي بالاتر ميكروسيليس (2 تا حدود 4 برابر سيمان) امكان كاهش مقدار كل مواد سيماني بتن جهت دستيابي به يك مقاومت مشخص را فراهم نموده و بدين شكل استفاده از ميكروسيليس مي توانباعث كاهش حرارت زايي بتن شود. ميكروسيليس يك ماده فرعي است در توليد سيليسيم و آلياژهاي سيليسيم، مخصوصا آلياژ فروسيليس است و براي استفاده ماده سيماني در بتن كاربرد دارد. ديگر فوايد استفاده از ميكروسيليس براي پايين آمدن جنبش يونهاى كلر و پايين آوردن عمق نفوذي كلر در بتن مخصوصا در مناطق ساحلى جنوب ايران است.

 

موارد مصرف ميكروسيليس

ميكروسيليس در بتن ريزى براي ساخت بارانداز هاي كشتي، فونداسيون ماشين آلات، سـتون ها ،شمع ها و قطـعات پـيش ساخته و سازه هاى بتنى كه در معرض عوامل شيميايى به ويژه يون كلر و سولفات ها هستند استفاده ميگردد.

 

خصوصيات ويژه

فعاليت پوزولاني

هيدروكسيد كلسيم آزاد شده از هيدراتاسيون سيمان 20 تا 25 درصد ملات بتن را تشكيل داده و در واقع جزء ضعيف وحلال بتن بوده و به علت ناپايداري ، يكي از آسيب پذيرترين اجزاء تشكيل دهنده بتن مي باشد.

شكل ظاهري ميكروسيليس ، سطح مخصوص زياد (ريزي و نرمي دانه ها )، عدم تبلور و سطح واكنشي بالاي آن عامل بروز رفتار پوزولاني مي باشد. به عبارت ديگر ژل سست و ناپايدار هيدروكسيد كلسيم در مجاورت دي اكسيد سيليسيم ميكروسيليس به سيليكات كلسيم سخت و غيرمحلول تبديل شده كه

ضمن قوام ، موجب پايداري بتن در برابر حملات شيميايي، واكنش قليايي مصالح سنگي و همچنين ازدياد تاب فشاري آن مي شود.

بايد توجه داشت به خاطر نيروي جذب سطحي فوق العاده ميكروسيليس و پايين نگه داشتن نسبت آب به سيمان، مصرف فوق روان كننده ها اجتناب ناپذير بوده و قويا توصيه مي شود.

 

نفوذ ناپذيري

شسته شدن هيدروكسيد كلسيم آزاد شده در هيدراتاسيون سيمان و وجود فضاهاي خالي ناشي از فقدان ريزدانه هاي پركننده، استحكام بتن را كاهش داده و آسيب پذيري بتن را تشديد مي كند.

عدم چسبندگي بتن به آرماتورها نيز مزيد بر علت است و در واقع چنيني ساختاري به لحاظ نفوذپذيري و عدم اكتساب استحكام كافي، حاشيه ايمني چندان مطلوبي نداشته و دوام آن نيز كم مي باشد.

با مصرف ميكروسيليس در بتن، محلول هيدروكسيد كلسيم ناپايدار محصور بين سنگدانه ها و آرماتورها به سيليكات كلسيم غيرمحلول تبديل شده و ريزي ذرات ميكروسيليس ساختار اجزاي بتن را تغيير داده و حد فاصل دانه هاي سنگي و ذرات سيمان را پر مي كند. بدين منوال نفوذپذيري بتن كم شده و بالطبع به قوام و دوام آن در طول دوره بهره برداري افزوده مي شود.

 

افزايش مقاومت

مطالعه ميكروسكوپي برش هاي بتن و نتيجه بررسي هاي به عمل آمده تا كنون مويد اين موضوع است كه سطح چسبندگي دانه ها به يكديگر و ذرات سيمان از 50 درصد سطح مخصوص تجاوز نمي كند. از طرفي ناپايداري هيدرواكسيد كلسيم آزاد شده در هيدراتاسيون سيمان آن هم در مجاورت سنگدانه ها و آرماتورها حفره هايي را تشكيل مي دهد كه موجب افت مقاومت فشاري ،كششي ،چسبندگي وبتن ميشود.

مقدار افت مقاومت به اندازه اين حفره ها و نحوه پراكندگي آن در توده بتن بستگي دارد. پرواضح است با مصرف ميكروسيليس در بتن ناپايداري هيدرواكسيد كلسيم به علت شسته شدن آن منتفي و ريزي دانه ها نيز موجب پر شدن خلل و فرج بين دانه ها و نهايتا افزايش مقاومت فشاري بتن ، مقاومت كششي بتن ، بالاخره چسبندگي بتن خواهد شد.

 

كارپذيري و نگهداري

بتن حاوي ميكروسيليس به لحاظ سطح مخصوص بسيار بالا، آب زيادي مصرف مي كند. از طرفي مقدار بسيار كم آب باعث سياليت فوق العاده آن مي شود. مخلوط ميكروسيليس و بتن به افزودني هاي كاهنده آب يعني فوق روان كننده ها ، واكنش خوبي نشان مي دهد، به طوري كه با اختلاط فوق روان كننده در حدود 2 درصد وزن سيمان ، ميكروسيليس در حدود 10 درصد وزن سيمان و به شرط محدود بودن نسبت آب به سيمان يعني حدود 25/0 الي 3/0، بتن هاي توانمند با ويژگي هاي خاص ساخته مي شوند.

بتن ريزي بتن هاي حاوي ميكروسيليس در مقايسه با بتن هاي معمولي و با اسلامپ يكسان، آسانتر بوده و به راحتي در قالب جا مي افتد.

مهمترين و شاخص ترين خاصيت ميكروسيليس مقاومت آن در برابر آب آوري سطحي و قدرت چسبندگي آن است. به همين دليل بتن حاوي ميكروسيليس فرم پذير بوده و در برابر ويبره شدن عكس العمل خوبي داشته و ميكروسيليس آن تحت هيچ شرايطي از مخلوط بتن جدا نمي شود.

با مصرف ميكرو سيليس در بتن، آب آوري كنترل خواهد شد، ليكن چنين بتني آسيب پذير بوده چون نرخ تبخير آب در سطح بيشتر از نرخ آب آوري است و ترك هاي پلاستيك به وجود مي آيد . بنابراين بتن حاوي ميكروسيليس را مي بايست خوب عمل آورده و پس از اتمام عمليات بتن ريزي به فوريت و دقت نگه داري كرد.

 

فوايد مصرف ميكروسيليس

مصرف ميكروسيليس باعث افزايش مقاومت هاى ديناميكى در بتن مي شود مثل فشاري، خمشي، كششي و برشي. ميكروسيليس باعث افزايش تراكم در بتن و كاهش نفوذپذيرى آن در بتن مي شود. مصرف ميكروسيليس باعث جلوگيري از خوردگي بتن در مقابل عوامل خورنده مي شود. براي افزايش مقاومت آرماتور در مقابل آسيب در بتن هاى مسلح از ميكروسيليس استفاده مي كنند.

ميزان مصرفي ميكروسيليس : ميكروسيليس در هر مترمكعب ساخت بتن با هر عياري 7 الي 15 درصد سيمان مصرفى مي توان جايگزين شود.

در بتني كه از مواد پوزولاني مثل ميكروسيليس استفاده مي كنند براي كارايي بيشتر و پايين آوردن نسبت آب به سيمان حتما ميبايستى از يك نـوع سوپر پلاستيسايزر يا فوق روان كننده كه داراى سازگارى زيادى با ميكروسيليس مي باشد استفاده كنند.

اثر پر كنندگي ميكروسيليس : آزمايشات انجام شده روي خمير سيمان نشان دهده اين موضوع است كه  ميكروسيليس بخاطر ريزي ذرات با پخش شدن در ماتريس خمير سيمان ، كانون هاي واكنش براي هيدراتاسيون سيمان را بوجود مي آورد وبه اين ترتيب موجب تسريع واكنش و حرارت زايي در تركيبات سيمان شود . حتي اثر ميكروسيليس در اين رابطه بيشتر از سرعت واكنش آليت بوده و باعث افزايش واكنش آن مي شود.

اثر واكنش پوزولاني ميكروسيليس : واكنش پوزولاني ميكروسيليس سريعتر از پوزولان هاي معمولي است مثل خاكستر بادي و اكثر پوزولان هاي طبيعي با اينكه واكنش پوزولاني در كل بين سيليس موجود در پوزولان و هيدروكسيد كلسيم ناشي از هيدراتاسيون سيمان ايجاد مي شود . با در نظر داشتن ريزي و خواص افزايش ميكروسيليس حدود 90 درصد اين انتظار مي رود كه حرارت زايي واكنش پوزولاني ميكروسيليس به ميزان زيادي بيشتر از پوزولان ها باشد مثل خاكستر بادي. حرارت زايي خاكستر بادي در بتن درازاء هر گرم حدودا نصف حرارت زايي سيمان را با جرم برابر برآورده مي كند. براين اساس قابل انتظار است كه حرارت زايي واكنش پوزولاني ميكروسيليس در بتن بيشتر ازجرم مساوي سيمان است. بخصوص لازم به توجه است كه حرارت زايي ميكروسيليس در بتن به عواملي مثل درصد استفاده از ميكروسيليس، نسبت آب به مواد سيماني و دما در حين واكنش بستگي دارد.

ميزان حرارت زايي ميكروسيليس : حرارت زايي مواد پوزولاني در ميكروسيليس ديگر معمولاً با حرارت زايي جرم معادل سيمان مقايسه مي شود. اين واكنش را كميت “ضريب حرارت زايي” مي نامند. در صورت استفاده از ميكروسيليس در بتن هاي قوي با ميزان آب به سيمان كمتر از 0.4 حرارت زايي آن كمتر از سيمان معمولي است . در بتن هايي كه مقاومت متوسط آن با نسبت آب به مواد سيماني بالاتر از 0.4 است و درصد متعارف استفاده از حرارت زايي ميكروسيليس 10 درصد بيشتر از سيمان پرتلند معمولي بوده است و نسبت هاي آب به سيمان مي تواند بيش از 2 برابر آن با آن باشد .

تاثير استفاده از ميكروسيليس در حرارت زايي بتن : در كل اثر ميكروسيليس در حرارت زايي بتن لازم است و برروي مسئله حرارت زايي ميكروسيليس مسئله ارتقا مقاومت بتن نيز در نظرگرفته مي شود.      فرق ميكروسيليس با ديگر مواد پوزولاني اين است كه مواد متعارف مقاومت زا همانند سيمان جرم برابري دارند، اما ميكروسيليس بخاطر ريزي و خواص بالا به ازاي واحد جرم ، مقاومت زايي بين 2 تا 4 برابر جرم معادل سيمان را دارد. بر اين اساس مقدار كل مواد سيماني در بتن حاوي ميكروسيليس جهت دستيابي به يك مقاومت مشخص قابل كاهش مي باشد كه اين امر به نوبه خود حرارت زايي بتن را كم مي كند . در رابطه با بتن هاي حجيم با مقاومت متوسط تا پايين مي توان گفت ضريب حرارت زايي ميكروسيليس بين 2 تا 5/1 مي باشد. با در نظر گرفتن اين كه ضريب مقاومت زايي ميكروسيليس به طور متوسط 3 است كه كاربرد ميكروسيليس در اين نوع بتن ها براي كاهش حرارت زايي بتن مي تواند در نظر گرفت . در رابطه با بتن هاي پر مقاومت با ميزان آب به سيمان كمتر از 0.4 ضريب حرارت زايي ميكروسيليس كمتر از 1 است كه به عنوان عاملي در كاهش حرارت زايي بتن مي توان در نظر گرفت. با در نظر گرفتن ميزان مقاومت زايي ميكروسيليس حدود 3 ، امكان كاهش مقدار مواد سيماني و كاهش بيشتر حرارت زايي وجود دارد . بر اين اساس است كه مشخص مي شود استفاده از ميكروسيليس براي كاهش مسائل حرارتي بتن هاي حجيم پر مقاومت مي تواند تاثيرگذار باشد.

 

نتيجه گيري استفاده از ميكروسيليس

ميزان مصرف آب به مواد سيماني و درصد استفاده از ميكروسيليس عملكرد خاصي روي حرارت زايي ميكروسيليس دارد. با افزايش درصد استفاده ميكروسيليس از 10 درصد به بالا حرارت زايي آن به ازاي واحد جرم كم مي شود. با كاهش ميزان آب به سيمان حرارت زايي ميكروسيليس به ازاي هر واحد جرم كاهش پيدا مي كند. حرارت زايي ميكروسيليس نسبت آب به سيمان كمتر از 0.4 و پايين تر از سيمان پرتلند معمولي است . ده درصد استفاده از ميكروسيليس به ميزان آب به مواد سيماني بالاتر از 0.4 ، حرارت زايي ميكروسيليس است و بيشتر از حرارت زايي سيمان پرتلند معمولي است و در نسبت آب به مواد سيماني حدود 0.6 مي تواند بيشتر از حرارت زايي سيمان معمولي باشد . با در نظر گرفتن بالا تر بودن ميزان حرارت زايي ميكروسيليس نسبت به ميزان حرارت زايي مشخص مي شود ، استفاده از ميكروسيليس تقريباً مي تواند حرارت زايي بتن را پايين آورد . اين تأ ثير مخصوصاً برروي بتن هاي با مقاومت بالا با نسبت هاي آب به سيمان كمتر از 0.4 است.

 

بسته بندي ميكروسيليس

ميكروسيليس دركيسه هاى 40 و 500 كيلوگرمى عرضه مي شود. ميكروسيليس بصورت فله و يا با تانكرها عرضه مي شود.

 

ميزان مصرفي ميكروسيليس :

ميكروسيليس مانند سيمان هنگام ساخت بتن به آن اضافه كنيد . اندازه مصرف بهينه اين ماده 10 الى 15 درصد وزن سيمان مصرفى است كه به همان مقدار مي توان از مقدار سيمان مصرفى كاهش دار . مناطق آب و هوايي گوناگون و همچين موارد مختلف استفاده از ملات موجب پديد آمدن ملات هاي گوناگوني بر اساس مواد اوليه مي شود .پودر ميكروسيليس يا ژل ميكروسيليس كه با نام (دوده سيليسي) نيز شناخته مي شود مشخصه هاي فيزيكي سيمان را اصلاح كرده و بهبود مي دهد . نقش پودر ميكروسيليس و يا ژل ميكروسيليس در بهبود خواص نظير چسبندگي و يكنواختي و خواص مكانيكي مقاومت هاي فشاري ، كششي ، خمشي و پيوستگي با آرماتور ، خزش و جمع شدگي مي باشد.

 

 

افزودني ژل ميكروسيليس :

 

DEZOMIX  4500

افزودني ژل ميكروسيليكا

( ارتقاء دهنده خصوصيات بتن براساس كنترل بر روي بتن ساخته شده استانداردهاي ASTM  C1202 AND  BS EN 12390-8، BS 1881-122 )

 

شرح : Dezomix 4500   علاوه براستفاده در ساخت بتن هاي با مقاومت بالا ، آب بند ، نفوذ پذيري كم ، دوام بالا و ملات هاي ويژه  ، در بتنهايي كه كاهش تركهاي پلاستيك ، ارتقاء نسبي مقاومتهاي كششي و خمشي بتن مد نظر مي باشد كاربرد دارد . همچنين در شرايطي كه بتن در معرض ضربه و بارهاي متناوب ديناميكي است استفاده از Dezomix 4500 توصيه مي شود .

كاربردها :

  1. سازه هاي ساحلي
  2. سازه هاي نگهدارنده آب
  3. روسازي هاي بتني
  4. بتن هاي پر مقاومت
  5. سازه هاي در معرض بارهاي ديناميكي ، ضربه و خستگي
  6. مقاطع نازك بتني
  7. سازه هاي بتني در معرض سيكل هاي شديد ذوب و انجماد
  8. بتن هاي نظامي و پدافندي

 

 

مزايا :

  • كاربرد آسان و مرتفع سازي مشكلات ناشي از استفاده مستقيم از پودر ميكروسيليس
  • كاهش هزينه حمل در مقايسه با ميكروسيليس
  • افزايش مقاومت فشاري
  • كاهش نسبت آب به سيمان
  • كاهش نفوذ پذيري
  • افزايش دوام ناشي از افزايش مقاومت الكتريكي و در نتيجه افزايش مقاومت در برابر خوردگي
  • افزايش دوام ناشي از كاهش نفوذ پذيري

 

 

ميزان مصرف :

ميزان  دقيق مصرف  Dezomix 4500 مي بايست از طريق آزمايشهاي كارگاهي مشخص گردد لذا به عنوان راهنمايي  توصيه مي شود به ميزان 5 تا 10 درصد وزن سيمان مصرفي به بتن افزوده گردد . اين مقدار را مي توان در هنگام ساخت بتن و يا پس از ساخت به بتن اضافه نمود.

در صورت اضافه نمودن Dezomix 4500 در تراك ميكسر بايد از اختلاط آن در بتن اطمينان حاصل نمود. بدن منظور مي بايست پس از افزودن  Dezomix 4500  بين 3 تا 5 دقيقه زمان نياز مي باشد .

عوارض مصرف خارج از محدوده :

مصرف كمتر از 5 درصد Dezomix 4500 باعث عدم ظهور كيفيت و عملكرد مناسب  ، افت اسلامپ سريع ، كاهش قدرت ميزان جذب آهك آزاد و پايين آمدن نسبي كليه خواص براي بتن مي گردد .

مصرف بيش از 10 درصد وزن سيمان مصرفي از Dezomix 4500 در بتن توصيه نمي شود وصرفا با انجام آزمايشات كارگاهي  امكان پذير خواهد بود . 

 

مشخصات ظاهري :

حالت : در وضعيت سكون ژله اي و پس از تكان دادن مايع

رنگ : خاكستري

وزن مخصوص : 1.35

ميزان كلرايد : فاقد كلر و يا بسيار كمتر از حد مجاز استاندارد

 نيترات : ندارد

نقطه انجماد : صفر درجه سانتيگراد

نقطه اشتعال : ندارد

 

سازگاري :

اين محصول با هيچ ماده ديگري نبايد مخلوط شود مگر توسط متخصصين شركت كلينيك فني و تخصصي بتن  ايران تاييد شده باشد .   

 

انبارداري :

Dezomix 4500  بايستي در ظروف اصلي خود و در دماي بيش از 5+ درجه سانتيگراد نگهداري شود . در صورت يخ زدن مي توانيد آن را به آرامي گرم نموده و هم بزنيد تا دوباره بازيافت شود.عدم  رعايت شرايط انبار داري مناسب ممكن است باعث آسيب ديدن محصول و يا ظرف آن گردد . براي كسب اطلاع بيشتر از روش انبارداري مناسب با بخش فني كلينيك فني و تخصصي بتن تماس حاصل نماييد.

 

نكات ايمني :

Dezomix 4500   محتوي هيچ ماده خطرناكي نمي باشد . براي آگاهي بيشتر به برشور ايمني محصول مراجعه نماييد.

 

تاييديه فني :

تمام محصولاتي كه توسط شركت كلينيك فني و تخصصي بتن  ايران عرضه مي گردد مطابق با استانداردهاي كيفي بين المللي مي باشد.

 

 

 

 

افزودني پاور ژل ميكروسيليس بتن :

 

DEZOMIX  P- 4500

افزودني سوپر ژل ميكروسيليكا

( ارتقاء دهنده خصوصيات بتن براساس كنترل بر روي بتن ساخته شده استانداردهاي ASTM  C1202 AND  BS EN 12390-8، BS 1881-122 )

 

 

شرح :

 

Dezomix P-4500  علاوه براستفاده در ساخت بتن هاي با مقاومت بالا ، آب بند ، نفوذ پذيري كم ، دوام بالا و ملات هاي ويژه  ، در بتنهايي كه كاهش تركهاي پلاستيك ، ارتقاء نسبي مقاومتهاي كششي و خمشي بتن مد نظر مي باشد كاربرد دارد . همچنين در شرايطي كه بتن در معرض ضربه و بارهاي متناوب ديناميكي است استفاده از Dezomix P-4500 توصيه مي شود .

كاربردها :

  1. سازه هاي ساحلي
  2. سازه هاي نگهدارنده آب
  3. روسازي هاي بتني
  4. بتن هاي پر مقاومت
  5. سازه هاي در معرض بارهاي ديناميكي ، ضربه و خستگي
  6. مقاطع نازك بتني
  7. سازه هاي بتني در معرض سيكل هاي شديد ذوب و انجماد
  8. بتن هاي نظامي و پدافندي

 

مزايا :

  • كاربرد آسان و مرتفع سازي مشكلات ناشي از استفاده مستقيم از پودر ميكروسيليس
  • كاهش هزينه حمل در مقايسه با ميكروسيليس
  • افزايش مقاومت فشاري
  • كاهش نسبت آب به سيمان
  • كاهش نفوذ پذيري
  • افزايش دوام ناشي از افزايش مقاومت الكتريكي و در نتيجه افزايش مقاومت در برابر خوردگي
  • افزايش دوام ناشي از كاهش نفوذ پذيري

 

ميزان مصرف :

ميزان  دقيق مصرف  Dezomix P-4500 مي بايست از طريق آزمايشهاي كارگاهي مشخص گردد لذا به عنوان راهنمايي  توصيه مي شود به ميزان 1 تا 3  درصد وزن سيمان مصرفي به بتن افزوده گردد . اين مقدار را مي توان در هنگام ساخت بتن و يا پس از ساخت به بتن اضافه نمود.

در صورت اضافه نمودن Dezomix P-4500 در تراك ميكسر بايد از اختلاط آن در بتن اطمينان حاصل نمود. بدن منظور مي بايست پس از افزودن  Dezomix P-4500  بين 3 تا 5 دقيقه زمان نياز مي باشد .

عوارض مصرف خارج از محدوده :

مصرف كمتر از 1 درصد Dezomix P-4500 باعث عدم ظهور كيفيت و عملكرد مناسب  ، افت اسلامپ سريع ، كاهش قدرت ميزان جذب آهك آزاد و پايين آمدن نسبي كليه خواص براي بتن مي گردد .

مصرف بيش از 3  درصد وزن سيمان مصرفي از Dezomix P-4500 در بتن توصيه نمي شود وصرفا با انجام آزمايشات كارگاهي  امكان پذير خواهد بود . 

 

 

مشخصات ظاهري :

حالت : در وضعيت سكون ژله اي و پس از تكان دادن مايع

رنگ : خاكستري

وزن مخصوص : 1.35

ميزان كلرايد : فاقد كلر و يا بسيار كمتر از حد مجاز استاندارد

 نيترات : ندارد

نقطه انجماد : صفر درجه سانتيگراد

نقطه اشتعال : ندارد

 

سازگاري :

اين محصول با هيچ ماده ديگري نبايد مخلوط شود مگر توسط متخصصين شركت كلينيك فني و تخصصي بتن ايران تاييد شده باشد .   

 

 

انبارداري :

Dezomix P-4500  بايستي در ظروف اصلي خود و در دماي بيش از 5+ درجه سانتيگراد نگهداري شود . در صورت يخ زدن مي توانيد آن را به آرامي گرم نموده و هم بزنيد تا دوباره بازيافت شود.عدم  رعايت شرايط انبار داري مناسب ممكن است باعث آسيب ديدن محصول و يا ظرف آن گردد . براي كسب اطلاع بيشتر از روش انبارداري مناسب با بخش فني كلينيك فني و تخصصي بتن تماس حاصل نماييد.

 

نكات ايمني :

Dezomix P-4500   محتوي هيچ ماده خطرناكي نمي باشد . براي آگاهي بيشتر به برشور ايمني محصول مراجعه نماييد.

 

تاييديه فني :

تمام محصولاتي كه توسط شركت كلينيك فني و تخصصي بتن  ايران عرضه مي گردد مطابق با استانداردهاي كيفي بين المللي مي باشد.

 

 

 

افزودني دوغاب ميكروسيليس :

 

DEZOMIX  4800

افزودني دوغاب ميكروسيليس

( ارتقاء دهنده خصوصيات بتن براساس كنترل بر روي بتن ساخته شده استانداردهاي ASTM  C1240)

 

شرح :

Dezomix 4800 ، سوسپانسيوني از ميكروسيليس در آب بوده كه بمنظور افزايش استحكام و دوام بتن به آن اضافه مي شود.  اين محصول با داشتن خاصيت پوزولاني ،واكنش هيدراتاسيون كلسيم آزاد شده در بتن انجام داده و شديدا به تراكم بتن كمك ميكند. رواني اين محصول به همراه درصد بالاي ميكروسيليس اين محصول را از لحاظ اقتصادي و فني متمايز از ساير محصولات پوزولاني كرده است. ويژگي ديگر اين محصول كه ژل نمي باشد و تشكيل ژل نمي دهد. اين افزودني با استانداردهاي ASTM C1240 مطابقت دارد.

 

 

حالت فيزيكي و شيميايي :

      حالت فيزيكي                مايع غليظ طوسي رنگ 

     درصد ميكروسيليس              50 %

     جرم حجمي                  gr/ 42/1 در 20 درجه سانتيگراد

       يون كلر                      در محدوده استاندارد

 

خواص و اثرات :

  • محصول پوزولاني
  • استفاده راحت و بدون گرد و غبار
  • پخش شوندگي عالي در بتن
  • ايجاد يكنواختي در بتن تازه
  • جلوگيري از جدايي اجزاي بتن آماده
  • كاهش دماي هيدراتاسيون
  • افزايش مقاومت نهايي بتن
  • افزايش مقاومت درمقابل واكنش قليايي
  • افزايش مقاومت در مقابل حملات يون سولفات
  • افزايش مقاومت بتن در مقابل عوامل اسيدي
  • افزايش مقاومت بتن دربرابر نفوذ يون كلر و گازهاي خورنده
  • داراي خاصيت تيكسوتروپي و فاقد ژله اي
  • افزايش مقاومت سايشي بتن

 

موارد كاربرد:

  • انواع سازه هاي بتني
  • بتن هاي پر مقاومت با عيار سيمان بالا
  • بتن ريزي در هواي گرم
  • بتن ريزي هاي حجيم
  • جهت عمليات شاتكريت
  • بتن هاي در محيط هاي خورنده
  • انواع مخازن آب

 

محدوده مصرف :

 ميزان مصرف با توجه به هدف استفاده بين 2 تا 10 درصد وزن مواد سيماني مي باشد.

 

روش استفاده :

 ميزان تخمين زده شده را در زمان ساخت بتن و يا در تراك ميكسر اضافه كرده و چند دقيقه مخلوط كنيد.

 

توجه :

استفاده از يك فوق روان كننده در كنار دوغاب ميكروسيليس جهت دستيابي به رواني مورد نظر توصيه مي شود.

  • به مقدار 50 % محصول مصرفي ، از اختلاط بتن بايد كسر گردد.
  • به هنگام مصرف با يك ميكسر مناسب يكنواخت گردد.

 

نحوه بسته بندي :

 اين محصول در سطل 20 كيلوگرمي و بشكه 250 كيلوگرمي عرضه مي گردد.

 

شرايط نگهداري :

 محصول فوق در شرايط انبارش استاندارد بمدت 6 ماه قابل نگهداري مي باشد .

 

موارد ايمني :

اين محصول جزء دسته مواد خطرناك نمي باشد ولي درصورت تماس با پوست مي تواند ايجاد حساسيت كند. لذا در هنگام كار با اين محصول از پوشش مناسب ، عينك و ماسك مناسب استفاده شود .

 

توجه :

-        درصورتيكه اين افزودني داخل چشم پاشيده شود، حداقل بمدت 15 دقيقه ، با چشم آسيب ديده ، درون آب تميز پلك زده شود .

-        تماس اين ماده با پوست ميتواند ايجاد حساسيت كندو لذا چنانچه اين افزودني روي بدن ريخته شود ، سريعا پوست آلوده با آب و صابون شستشو شود.

-        لباس آلوده حتما بايد با مواد شوينده شستشو و مجددا استفاده شود.

 

نكات ايمني :

Dezomix 4800   محتوي هيچ ماده خطرناكي نمي باشد . براي آگاهي بيشتر به برشور ايمني محصول مراجعه نماييد.

 

 

تاييديه فني :

تمام محصولاتي كه توسط شركت كلينيك فني و تخصصي بتن  ايران عرضه مي گردد مطابق با استانداردهاي كيفي بين المللي مي باشد.

 

 

 

عبارت هاي مرتبط : قيمت ژل ميكروسيليس ، ميكروسيليس چيست ، پاور ژل ميكروسيليس ، وزن مخصوص ژل ميكروسيليس ، ژل ميكروسيليكا ، توليد كننده روان كننده بتن ، تركيبات ژل ميكروسيليس ، خواص پودر ميكروسيليس ، ميزان مصرف ژل ميكروسيليس در بتن ، پودر ميكروسيليس ،دوغاب ميكروسيليس ،  قيمت ميكروسيليس ازنا ، msds ميكروسيليس ، قيمت ميكروسيليس ، مقدار مصرف ژل ميكروسيليس در بتن ، نحوه استفاده ژل ميكروسيليس بتن ، خريد اينترنتي ژل ميكروسيليس ، ژل ميكروسيليس آبادگران ، ژل ميكروسيليس كيميكس ، ژل ميكروسيليس ناميكاران

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.